Laman

Jumat, 24 April 2015

English Friday : #16 A Malin Kundang's Story

When I was a child, my grandma always told me about Malin Kundang's story while my mom was working in her office.

Malin is a rebellious child and his mother cursed him when he said that his mom was passed away long time ago. He felt embarrassed cause that old lady was so poor and wearing a ragged clothes, whereas he became a rich guy with a beautiful but arrogant wife.

And yeah, he becomes a stone with his big ship.


Jeffry Wongso's Flickr


That story always makes me scared successfully.
 
I don't want to hurt my mom. Moreover, she is a single parent and struggling too much for me. Thanks God cause she has a job, so she can nurture me so well.
 
She said that I have to find a man to be my husband, who so lovely and wise. I hope that Febri is that man. And we will beatify our parents. Aamiiiin..
 
Did you remember about the tales? What values that you get? :D

60 komentar:

  1. Perasaan aku bolak balik kesana tapi ngak secakep ini foto nya hahaha

    BalasHapus
    Balasan
    1. Belom hoki kali, Bang Cum.. Hahah :D

      Hapus
  2. Aku sangat tertarik dengan adanya film yang berkisahkan anak durhaka kepada ibunya di film malin kundang :')

    BalasHapus
  3. The story was good and I will say Amiiin ^^

    BalasHapus
  4. I'm scared too. I don't want to hurt my Mom too...

    BalasHapus
  5. di aceh, katanya juga ada, namanya amat ramanyang

    BalasHapus
    Balasan
    1. Ohya? Aku baru tau lah, Bang.. Dikutuk jadi batu jugak kah? :O

      Hapus
  6. pastinya inget beb...
    klo pelajaran yang kudapat, setelah suksess dari rantoan, kita ga boleh sombong apalagi sampe nelantarin ortu...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Bener, Mbak Nit.. Doa dan restu orang tua kan yang bikin anaknya sukses..

      Hapus
  7. penasaran sama batunya, beneran apa kagak ya..? beneran malin kundang atau cuma buatan orang saja..?

    BalasHapus
  8. oh noo... i can't speak english... :v

    BalasHapus
  9. amin.
    Btw pemandangannya indah banget, aku belom pernah ke sana :)

    BalasHapus
    Balasan
    1. Main ke Pantai Air Manis, Mbaaak :D

      Hapus
  10. the story makes me don't want to durhaka anymore.
    and, i hope that so. semoga febri is the wise man for you...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Ebuset ngapa nggak sekalian aja campur bahasa jawa juga Jep :v

      Hapus
    2. Wkwk ini Bahasa apa sih? Kok keren banget yak?

      Hapus
    3. Jadi dulu pernah durhaka, Jeff? ._.

      Hapus
    4. Sekalian aja Bahasa Sunda, Dev :D

      Hapus
    5. Bahasa apa aja boyeeee :3

      Hapus
  11. Aamiin, i hope that so. This story is a legend for each people in Indonesia, and i love it too since i was a kid. The story teach me a lot about how to respect our mom~

    BalasHapus
    Balasan
    1. Iya, Dev.. Karena seorang ibu harus diperlakukan seperti bidadari :D

      Hapus
  12. Kisah cerita si Malin Kundang memang sangat fenomenal dan melegenda ya :)

    BalasHapus
  13. A good reminder to us about being kindly to our parents Beb :)

    BalasHapus
  14. coba malin kundang hidup di jaman sekarang, mungkin dikutuknya jadi batu akik.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Langsung dijual sama orang sekampung tuh..

      Hapus
  15. sekarang udah gak ada malin kundang tapi yang ada maling kandang

    BalasHapus
    Balasan
    1. Kandang apaan yang dimalingin? ._.

      Hapus
  16. Senang sedih udah biasa dalam hidup neng, tinggal dinikmati, hehe

    BalasHapus
  17. What I get from the story is that our "Mamak" have a magical power to turn their children into a stone~

    Well, I really hope that Bang Febri is that man. A lovely and wise one to be your husband.
    Semoga cepat ke KUA ya, kak :)

    BalasHapus
    Balasan
    1. Karena doa seorang ibu adalah ridho dari Allah SWT ya, Dar.. :'D

      Aamiiin.. Makasih yaaaa :3

      Hapus
  18. Yes, though it's unpleasant, we must have learnt a lot fron this piece of story. Don't ever say harsh things to your mom--even yelling is prohibited. Well, mothers are human too, so sometimes they must have done many things that in our opinion aren't right--but there must be a pleasant way to tell them about this. :)).
    Thank you for sharing your insight.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Iya sama-sama, Gar.. :D *balesnya gitu doank* *yang laennya aku ngga ngerti*

      Hapus
  19. Seriously, is that photo real??? It's quite different from the object that I saw when last time visiting that beach... Still wondering though, about the malin kundang story.. Dunno, it's just a myth or true story at the past... One thing for sure, nobody's in the world allowed to be insubordinate to his/her parents, especially Mom :) ..Because heaven is under your mom's foot sole

    BalasHapus
    Balasan
    1. Ya real lah, Kak.. Hahah.. Cumak ada permainan efek kali ya :D

      Wallahualam.. Ngga ada yang ngga mungkin kalok Allah SWT uda berkehendak..

      Hapus
  20. I am really confused, that story malin kundang is based on real or myth

    BalasHapus
  21. Amit-amit, Beb. Being Malin Kundang is sth too much. SO heartless. Hoho

    BalasHapus
  22. banyak ya cerita semacam si Malin ini, di tempatku namanya Joko Budheg, itu juga dikutuk ibunya jadi batu gegara dipanggil gak nyaut2

    BalasHapus
    Balasan
    1. Wah.. Ternyata ada banyak anak durhaka ya :(

      Hapus
  23. dongeng malin kundang menjadi 2 legenda yah?
    yang satu tangkuban perahu, satu lagi yang di kutuk jadi batu

    BalasHapus
    Balasan
    1. Cerita kayak gitu ada banyak sebenarnya.. :(

      Hapus
  24. Anak durhaka identik banget sama cerita Malin kundang ya

    BalasHapus
    Balasan
    1. Iya, Mbak.. Mungkin yang paling terkenal yah..

      Hapus
  25. Your mom is super mom ya Beb :))

    BalasHapus
  26. Subhanalloh itu benar-benar nyata yah mba

    BalasHapus
  27. azab anak durhaka dicepatkan di dunia beb...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Yap.. Pelajaran buat kita semua.. :3

      Hapus